Underbar helg!

Söndag med strålande sol! Men vi backar bandet tills i fredags. Startade dagen med en mysig frukost med mannen, sen off till office. Efter några timmars jobb var det dags för pokerturnering med vin och öl på kontoret. Jag spelade dock inte, har aldrig spelat poker så jag höll mig till den sociala biten. Jag och grabbarna, men det var trevligt. Sen bar det av hemåt och ut på en långpromenad med Gizmo. Han är världens mest underbara! Efter långisen vart det dags för en smutsig hund att hoppa i duschen  - inte pupulärt! Jag ser krigsskadad ut efter den seansen.



Prinsen! Nyduschad och fin...=) hmm...




Haha...förra veckans omtalade paj...ni fick ju aldrig veta resultatet.. - supergod blev den!




Under eftermiddagen fick jag ett sms av min vän Cissi som löd; jag skall nog föda barn snart...Slängde mig på luren och i andra änden svarar hon med tung andning..vänta..fler tunga andetag och hennes två pojkar skriker i bakgrunden..mamma,mamma...då har hon värkar med 3 minuters mellanrum. Jag blev så nervös att jag höll på att trilla av stolen, men  hon, helt cool lugn! Hon är helt fantastisk - en ûber mamma. Senare under natten föddes lilla Thea! Ett stort grattis!!!

Lördagen vart kanon! Mötte upp min vän Elina klockan elva för att gå och kolla på bröllopsklänningar. Köpte med oss lite frukost på 7-eleven och gick först till "drottningatan brud och fest" där jag måste säga att servicen var urdålig! Vill man ha bra service skall man inte vända sig hit. Måttligt roade av den fruktansvärt dåliga servicen och aningens besvikna tog vi oss en liten promenad bort mot Östermalm och nästa mål. Och oj vilken skillnad, här vart det ett mycket bra mottagande! Pinsamt nog kommer jag inte ihåg vad butiken hette just nu. Trevlig personal och blev serverade kaffe och mycket bra provrum.



Här provas det klänningar...=) Elina är det som fotar. Så himla, himla svårt! Hur skall man kunna bestämma sig. Hur hittar man sin drömklänning!!?? Saken blir inte heller enklare av att jag tycker om så många olika modeller. Hade man bara vetat vilken typ av modell man ville ha hade det ju vart så mycket enklare! Men Elina är toppen! Hon är verkligen en pärla som orkar stå ut med mig.

Vi trodde nog inte att servicen kunde vara sämre än i första butiken, men oj så fel vi hade! Sista butiken vi var i..jaa..katastrof! Om dom får sålt något där skulle jag bli grymt förvånad! Katastrof! Utmattade men ändå nöjda gick vi sedan och åt en sen lunch på ett café på Östermalm. Mös, åt gott och summerade dagen innan vi tog oss en promenad hem i solen. När jag kom hem ringde min underbara Jessica och pratade länge med henne i telefon. Helt underbart att få prata med henne, alldeles för länge sen sist! Under kvällen blev det mys med mannen. Kollade på melodifestivalen, åt pizza....drack vin och hade allmänt mysigt.

Idag har vi tagit en promenad i Haga Parken i solen. Tog med oss lite fika - bullar och varm choklad. Satt och njöt av att solen lös i ansiktet. Har varit en riktigt skön söndag och snart skall jag gå och laga lite god middag. Har varit en riktigt bra helg!








Härlig stund i Haga Parken! Mannen var självklart också med men han fick inte vara med i bild =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0