Vanliga kvinnor eller vackra modeller?

Tidigt i morse åkte jag och Ola faktiskt och kollade på en lägenhet ute på Lidingö. Tyvärr så vart det faktiskt en besvikelse. Fast det gör egentligen inget, snarare bra kanske. Kan inte påstå att vi letar aktivt efter något nytt, men vi får bostads tidningen hem varje vecka och det är alltid lite kul att bläddra och ibland hittar man något intressant. Men denna var inget för oss och nu slipper vi fatta et svårt beslut!


Vanliga kvinnor som modeller



Underklädes märket Bravissimo använder sig av "vanliga" modeller i sin senaste kampanj. Modeller och deras utseende har väl alltid varit ett hett ämne, men nu känns det som att det är ännu mer på tapeten. Kvinnorna här ovan tycker jag visserligen liknar mer pinuppor än "vanliga" tjejer....Personligen tror jag att hela debatten om modeller handlar om avundsjuka. Kvinnor som är missnöjda med sig själva. Precis som vissa har talang för sport eller liknande är det väl inte konstigt att världens vackraste kvinnor pryder omslagen. Själv måste jag medge att jag inte känner köplust om det är en annons med en vanlig alldaglig tjej. Däremot vad jag tycker är fel är att 13 åriga tjejer gör reklam i stora kampanjer för de stora modehusen. Där tappar jag helt köp suget! Nä, inget fel på vackra modeller enligt mig, men kvinnor och inte barn! Och defentitivt inte undernärda, utan naturligt smala.

Detta är en debatt som väcker många tankar och åsikter hos många men kanske vänder ändå trenden mer åt den alldagliga kvinnan, och mannen för den delen.
Vad är din åsikt?

Läs hela artikeln om Bravissimos modeller här;

http://www.aftonbladet.se/wendela/article6710901.ab

Detta är en debatt som även väcker stora känslor hos mig och var bara tvungen att lätta lite på hjärtat.

Sitter med kurrande mage och väntar på broccoli och ädelost paj som står i ugnen. Mumsigt! Hoppas jag...första gången jag lagar paj..så det kan ju bli intressant. Är bättre på att laga mat än på att baka..så kanske blir ett fiasko det här..vi får se!

Efter den förhoppningsvis goda pajen blir det bröllopsplanering och mys!
Ha en skön kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0