Summering!

Sorry att jag har vart så dålig på att skriva ett tag. Har haft väldigt mycket inför modefotograferingen nu på torsdag. Men nu tänkte jag försöka gottgöra er =) 

Har precis ätit en delikat middag och skall försöka summera mina tankar och händelser här på bloggen!



Dagens middag =)Fiskwallenbergare på torsk och lax samt potatismos med morötter och lingonsylt. Mumsigt!

Idag började jag dagen med en massa telefonsamtal och mailande. Försökte desperat få tag på Camilla på Fashion by C tills jag insåg att det måste vara något fel på hennes telefon. Skall låna skor ifrån hennes kollektion till plåtningen. Tillslut fick jag iaf tag på henne och allt löste sig då hon kom till vårt kontor istället för att jag åkte till henne som var planen. Har haft fitting med tjej och kill modellerna idag så nu vet jag vem som skall bära vad. Nu är det "bara" till att knyta ihop säcken och tänka ut allt med accessoarer och planera ihop editorial bilderna. Det vill säga vilka modeller och kläder skall matchas ihop, rekvesita, typ av bild osv. Så detta skall jag sätta mig lite och spåna på nu under kvällen. Samt spika hur hår och smink skall se ut. Sen måste jag försöka få tag på en smink tjej - saknar nämligen en och det är lite panik...för har ju inte så mycket tid på mig. Men förutom det så tycker jag ändå att jag ligger rätt bra i fas. Har ju ändå morgondagen också =) Men imorgon måste allt vara helt spikat och alla kläder och diverse nerpackat för på torsdag kl. 07 kör vi igång och då finns ingen tid att spilla.
Så roligt skall det bli!



Ifrån Alexander Mq Queens senaste plåtning. Så tjusigt! Riktigt så här avancerad kommer inte min plåtning att bli...men ack så bra ändå! Spännande, spännande. Känner mig faktiskt lite spänd, men ändå lugn inför torsdag. Blir min femte plåtning som jag håller i för Vibrente. Tjoho...på det femte smäller det=)

I måndags hade vi fått en liten leverans ifrån Nümph, så förutom all fotograferings planering var det det jag sysslade med under dagen.



Jätte sött linne ifrån Nümph som vi fått in på lager!

Då backar vi till söndag. Blev en del jobbplanering inför plåtningen även denna dag, mest i att få tag på folk. Sen kom Ola hem ifrån sin spelning, som denna gång var i Västerås. Vi gjorde ett tappert försök med att gå på stan. Tänkte kolla vad det finns för utbud på kostymer till Ola, men gick inte så bra dock. Jag hittade däremot ett par jättefina bröllopsskor, som tyvärr inte passade, så ingen tur där heller. En rätt misslyckad tur på stan helt enkelt. Under kvällen fick vi och såg "Alice i Underlandet". Måste säga att jag blev lite besviken, hade nog väntat mig lite mer. Kan också vara att jag längtat efter att få se den sedan trailern kom ut...kan kanske va det.

Har du sett "Alice i Underlandet"? Vad tyckte du??

Lördagen var strålande! Förutom att mannen inte var hemma...Strålande sol och vår vibbar! Under dagen blev det visserligen riktigt april väder sen. Sol, moln, blåst och snö vart om vartannat. Fattades bara regn..
Gizmo och jag tog en riktig lång promenad till Haga Parken och njöt i solen. Passade även på att spana in Victoria och Daniels nya hem och se hur allt byggande fortskrider. Är glad för att dom lägger staketen så att man fortfarande kommer kunna gå förbi längs med vattnet.



Victoria och Daniels blivande hem!



Full renovering på gång.

Läste förresten lite om deras bröllop i en skvallerblaska när jag var hos frisören, helt sjukt vad mycket reklam prylar dom har tillverkat inför detta bröllop. På sätt och vis är det väl kanske bra. Men tänk dig den anställningen...haha...att bara ta fram reklam produkter på blivande brudparet...inte vilket som helst visserligen. Jag måste faktiskt också få erkänna att jag har lite svårt för Daniel...hmm..är jag hemsk när jag säger så, känner ju inte ens människan. Men jag har ändå lite svårt att se mig honom som vår näste prins.

Berätta gärna vad du tycker om vår blivade prins!

Under kvällen sen satt jag och Gizmo och tittade på melodifestivalen och drack vin...Gizmo drack visserligen inget vin..haha..vill ju inte ha en fylle hund..torrt, ja vet =)
Denna gång tycker jag faktiskt inte att det var fel låt som vann, kanske inte den bästa heller..vet faktiskt inte.

Måste få dela med mig av dessa underbara klänningar ifrå n Lipsy - ett hett tips om ni är ute efter en schysst partyklänning till bra pris!







Sen hitade jag denna fin fina klänning ifrån Haléns..tror jag...hmm..säger väl inte fel nu..?? Fast tyvärr inte i min stl. kvar..=( Blev helt kär i denna. Hade klätt mig fint till seglingssemestern till sommarn..haha!



Hoppas jag gottgjort er lite nu =) Och att ni inte är allt för ledsna. Nu behöver jag jobbplanera lite och planera lite inför sommaren. Far fyller 50 år, men mer än så kan jag tyvärr inte säga =)

Hej så länge!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0